نیک آفریننیک آفرین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 15 روز سن داره

دخترانه ها

اولین شعر هایی که برای تو خواندم

1391/7/18 19:43
نویسنده : مامان تو
1,026 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دخترم ...

نمی دونم چرا هنوز عادت دارم نی نی کوچولو صدات کنم . شاید چون خوشحالم از اینکه خدا یه نی نی مهربون توی دل من گذاشته . 

این شعری که امروز برات می نویسم ، شعری هست که مدتها پیش از اینکه تو باشی ، برای تو می خوندم و یاد تو می افتادم . من شعر های زیادی بلدم دخترم . قول می دم همه ی اونها رو یادت بدم . شعرهای زیبایی از شاعران بزرگ ، شاعران حماسی ، شاعران جهانی ، از شاعرانی که باید حداقل روزی یک بار شعری از اونها خوند. و تو هم قطعا خیلی زود همه شاعرا و نویسنده ها رو میشناسی و لذت میبری از  خوندنشون ... راستی شاعر یعنی کسی که با قلبش ارتباط مستقیم داره !

سالها پیش وقتی با پدرت آشنا شده بودم او هم متعجب  شده بود از اینهمه شعری که من حفظ بودم ، تو هم حتما خوشحال و متعجب می شی . من و پدرت هزاران بیت شعر برای هم خوندیم ، و هزاران هزار نامه برای هم نوشتیم ... ما نگران نگرانی های هم بودیم ، و دغدغه های قشنگی برای زندگی داشتیم ... و الان هر دوی ما خوشحالیم که تو آغاز دلخوشی های ما هستی . 

 

 

نه به خاطر آفتاب نه به خاطر حماسه

به خاطر سايه ی بام کوچکش

به خاطر ترانه ئی

کوچک تر از دست های تو

نه به خاطر جنگل ها نه به خاطر دريا

به خاطر يک برگ

به خاطر يک قطره

روشن تر از چشم های تو

نه به خاطر ديوارها – به خاطر يک چپر

نه به خاطر همه انسان ها – به خاطر نوزاد دشمنش شايد

نه به خاطر دنيا – به خاطر خانه  ی تو

به خاطر يقين کوچکت

که انسان دنيائی است

به خاطر آرزوی يک لحظه ی من که پيش تو باشم

به خاطر دست های کوچکت در دست های بزرگ من

و لب های بزرگ من

بر گونه های بی گناه تو

به خاطر پرستوئی در باد، هنگامی که تو هلهله می کنی

به خاطر شبنمی بر برگ، هنگامی که تو خفته ای

به خاطر يک لبخند

هنگامی که مرا در کنار خود ببينی

به خاطر يک سرود

به خاطر يک قصه در سردترين شب ها تاريک ترين شب ها

به خاطر عروسک های تو، نه به خاطر انسان های بزرگ

نه به خاطر شاهراه های دور دست

به خاطر ناودان، هنگامی که می بارد

به خاطر کندوها و زنبورهای کوچک

به خاطر جای بلند ابر در آسمان بزرگ آرام

به خاطر تو

به خاطر هر چيز کوچک و هر چيز پاک به خاک افتادند

 

...


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دخترانه ها می باشد